شناسايي 12مورد يگان شناور و پروازي نظامي توسط ناوگروه ارتش در درياي خزر

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

جوشن و پيكان از روسيه بازگشتند

شناسايي 12 مورد يگان شناور و پروازي نظامي توسط ناوگروه ارتش در درياي خزر




ناوگروه نيروي دريايي ارتش پس از پايان مأموريت خود در سفر به روسيه، امروز پنجشنبه به سواحل كشورمان بازگشت
.

اولين ناوگروه اعزامي نيروي دريايي ارتش كشورمان به روسيه، امروز پنج‌شنبه پس از پايان ماموريتش به كشور بازگشت.

اين ناوگروه متشكل از ناو‌هاي موشك‌انداز پيكان و جوشن به همراه 96 پرسنل در تاريخ چهارم تيرماه به روسيه اعزام شده بود.

ناوگروه ارتش 700 مايل تا دهانه رودخانه ولگاگراد و 100 مايل نيز در اين رودخانه حركت كرد تا صبح روز جمعه به بندر آستراخان روسيه رسيد و 4 روز در اين بندر استقرار داشت.

اين ناوگروه در مجموع پس از طي مسافت يك‌هزار و 600 مايل دريايي، امروز در اسكله منطقه چهارم نداجا در بندر انزلي پهلو گرفت.

انجام دستورات و فرمان ابلاغي فرماندهي معظم كل قوا، حفظ و حراست از منافع جمهوري اسلامي ايران در آب‌هاي خزر، به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس كشورمان در پهنه درياي خزر، تأمين امنيت خطوط مواصلاتي كشتيراني منطقه، ارزيابي توان ماندگاري در دريا بدون نياز به هرگونه پشتيباني از ساحل و درياي خراب و توفاني، انتقال فرهنگ بين ايران و روسيه و... از جمله اهداف سفر اين ناوگروه بود.

اين ناوگروه در بازديد از بنادر مختلف منطقه خزر، اقتدار نظامي ارتش ايران را به نمايش گذاشتند و پيام صلح و دوستي را انتقال دادند.

* شناسايي 12 مورد يگان شناور و پروازي نظامي و 32 مورد تجاري در خزر

فرمانده ناوگروه ناوگان درياي شمال ارتش در مراسم استقبال از اين ناوگروه گفت: اين ناوگروه در مدت مأموريت خود، 12 مورد يگان شناور و پروازي نظامي و 32 مورد تجاري را شناسايي كرده است.

وي همچنين اعلام كرد: در مدت اين ماموريت آموزش‌هاي يگاني و دو ناوي در طول مسير برابر فرانماي آموزش در راستاي ارتقاي توان رزمي و عمليات پهلوگيري و نقل و انتقال سبك با ناو روسي، اجراي طرح حفاظت فيزيكي در مسير لنگرگاه‌ها و بنادر كشورها با موفقيت و امنيت كامل اجرا شد.

* ادامه سفر ناوگروه‌ها در درياي خزر با اضافه شدن تجهيزات

دريادار خادم‌بي‌غم جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز در اين مراسم اظهار داشت: حضور ناو‌گروه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در درياي خزر علاوه بر رساندن پيام صلح و دوستي در آب‌هاي شمال كشور، نشانه توانمندي و اقتدار اين نيرو است.

خادم‌بي‌غم با اشاره به تداوم ماموريت‌هاي دريايي نيروي دريايي ارتش ايران با كشورهاي منطقه خزر، متذكر شد: به‌زودي با تجهيزاتي كه به نيروي دريايي شمال اضافه مي‌شود اين حركت را در راستاي تحكيم روابط بيشتر با كشورهاي منطقه خزر ادامه مي‌دهيم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا